Klussen, verhuizen maar nog niet duiken.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu Klussen, verhuizen maar nog niet duiken.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu

Klussen, verhuizen maar nog niet duiken..

Door: liekeinsingapore

Blijf op de hoogte en volg Lieke

13 Oktober 2011 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Hier een wat langer verhaaltje van de gebeurtenissen afgelopen tijd. Na het duiken ben ik een tijdje bij Nilma ingetrokken (want bij de jongens in de woonkamer was ook niet echt handig voor langere tijd). Nilma en ik zaten samen op een kamer bij een moslim gezin. Nouja gezin, beetje raar allemaal. Een gescheiden moeder met verschrikkelijk verwend jochie van 10 ofzo, en nog een chineese huishoudster. Dat kind ging als ie thuis was lekker spelen, oftewel hele tijd youtube aan met justin bieber’s baby, (nee echt waar!) en lekker meeschreeuwen. En dan tot elf uur ’s avonds ofzo. Opvoeding kreeg hij niet echt en hij at wanneer hij zin had, vaak ook lekker vet eten. Ook heb ik geleerd dat moslims al om zes u opstaan om te gaan bidden, en dat airco toch geen overbodige luxe is. Het was prima om daar even te verblijven, maar gelukkig zitten we nu weer in het appartement
want de jongens zijn weer naar Nederland.

Qua stage hebben we vooral geklust, de proefopstelling moest in elkaar worden gezet. Dat doet iedereen hier zelf, tenzij het echt ingewikkeld wordt. En het is uiteraard goedkoper om het zelf te doen.. Bij mij was het wat minder werk, maar voor de zeegras mensen wat meer dus ik heb hun ook geholpen met gaten boren enzo. Nooit gedacht dat ik dat nog eens voor een biologische stage moest doen. Maar ook wel leerzaam. Er komen wel foto’s van het eindresultaat, aangezien het nogal moeilijk uit te leggen is wat het precies wordt :P

Helaas ben ik nog steeds als toerist hier, mijn visum is nog in progress. Alle papieren waren al opgestuurd maar er was nog wat gezeur en duurt lang; nu is het nog een paar weken wachten en hopen dat het goed is. Opzich niet zo erg, maar nu mag ik in tussen tijd niet met het lab mee duiken (lastig met verzekering enzo), terwijl ik wel wat meer duikervaring op wil doen. Dus moet maar even kijken of het bij gewone duikscholen kan. Met het lab is wel fijner, kan je met andere mensen mee die ook ergens koraal of wat dan ook moeten verzamelen, en zo zien hoe dat allemaal gaat. Alleen moet dat nog even wachten dus.

Afgelopen weekend werd ik ineens ziek, keelpijn en daarna verkouden (misschien toch door de airco? Snap anders niet hoe mensen hier verkouden kunnen worden..). Helaas niet uitgeweest daarom, anders had ik graag willen zien hoe dat hier gaat. Maar gelukkig zijn we eergisteren met het lab naar een leuke bar geweest (met halve liters belgisch witbier voor ‘maar’ 6 euro!). We kwamen voor de pubquiz, maar die was er dit keer niet helaas. Vlak voordat ik naar Tioman ging zijn we daar ook geweest en toen was er wel een pubquiz. Helaas weet ik niet veel van Japanse politiek, Chinese feestdagen en de Russische regering. En aangezien ik niet de enige was hebben we glorieus verloren. Maar het was wel gezellig! And it doesn’t matter if you’re black or white.. Or in this case; yellow or white.. Aldus een Singaporees meisje van mijn lab! :P

Vandaag moest ik al wel vast een medische keuring ondergaan om te kijken of ik fit genoeg ben om te duiken. Allerlei testjes gedaan, x-ray van mijn longen gemaakt en bloed en urine afgenomen. De uitslag komt nog maar ik weet al wel dat ik ben aangekomen sinds ik hier zit, wat niet zo vreemd is met al dat eten hier, dus hoog tijd om te sporten. Het helpt niet mee dat men hier heel lui is en er overal roltrappen en bushaltes zijn.. Ik ben al aardig ingeburgerd want waar ik in Nederland nog wel eens zou kiezen voor de trap ipv een overvolle roltrap neem ik hier niet de moeite. Veel te warm! ;)
En dacht ik nu ver genoeg van iedereen af te zitten, krijg ik alsnog Nederlands bezoek.. Met kerst en oud en nieuw komt de familie langs (ouders, broer, neef en tante)! Jeeej! Ik zeg het nog maar een keer, jullie gaan een flinke temperatuurshock krijgen. Daarnaast komen Mariska en Karlijn begin maart hier heen, als ik klaar ben met stage, om daarna (bijna) een maand rond te reizen!:D Superleuk om mensen in het echt te laten zien waar ik zit en wat ik doe. Ohja ik kan nu ook post ontvangen, dus laat die brieven, kaartjes en onderbroeken (insiders snappen hem;) )maar komen! Het adres is :

53 Jurong Avenue 1,
#02 – 01 Block B Parc Oasis Condominium
Singapore, 609783
Republic of Singapore

Als laatste weer wat leuke trivia van Singapore:
Het is altijd warm (las dat de laagste temp ooit gemeten 19,4 graden is..), en vaak bewolkt. Dat is absoluut geen probleem, toen ik laatst op een zonnige dag in het park (of eigenlijk parken, met supermooi uitzicht, zie foto’s) ging wandelen en een trap moest beklimmen was ik na een paar treden al flink aan het zweten. Hoe mensen hier buitensport overleven is mij een raadsel, ik ga wel zwemmen. Gelukkig regent het ook wel, waardoor het iets afkoelt. En als het regent gaat het hard en zonder paraplu ben je binnen 10 seconden doorweekt. Onweer is hier ook dagelijkse kost, met superharde lange donderslagen en mooie luchten. Hmm waarom heb ik ook alweer dichte schoenen en lange broeken meegenomen??
Wat ook opvalt is dat mensen hier wel duidelijk wat beleefder zijn dan in Nederland/Europa. Het verkeer is altijd een ramp qua drukte, maar ik zie nooit opgefokte en druk toeterende mensen. De buschauffeur wacht ook gewoon op je als de deuren al dicht zijn maar je nog aan komt rennen. Er zijn ook speciale plaatsen in de bus bestemd voor ouderen/gehandicapten/zwangere vrouwen. Je staat dus ook gewoon voor die mensen op als je er op zit.

Visuele ondersteuning te vinden op: https://picasaweb.google.com/liekeegbers/Singapore

  • 13 Oktober 2011 - 14:34

    Lijn:

    Hahaha! We moeten nog even een leuke onderbroek verzinnen... ;) Maar dan moet je wel eerst je nieuwe maat doorgeven, want met die vetjes zal je wel niet meer in een xs'je passen, ofwel? :P
    Wederom mooie foto's! Wat is dat rare gebouw? Wonen daar mensen of is 't kantoor?
    Nou, ik hoop dat je snel aan het duiken en onderzoeken mag! Dat wachten zal op een gegeven moment ook wel gaan vervelen...
    xx

  • 13 Oktober 2011 - 16:14

    Valerie:

    Klinkt goed lieke, hoop dat je snel het visum hebt en kan duiken!!! :D

  • 17 Oktober 2011 - 19:44

    Lucy:

    Leuk verhaal weer,ben benieuwd hoe de familie het gaat ervaren. Hoop dat je gauw je papieren in orde krijgt,kan je lekker duiken. We zien je misschien vrijdag op skype? Groetjes van Arend en Lucy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore stage

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Home sweet home

11 Maart 2012

De laatste loodjes wegen het zwaarst..?

29 Januari 2012

2012

17 December 2011

December in de tropen

20 November 2011

Veldwerk, Thailand en pepernoten
Lieke

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 8559

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 10 April 2012

Singapore stage

Landen bezocht: