December in de tropen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu December in de tropen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu

December in de tropen

Door: liekeinsingapore

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 December 2011 | Singapore, Singapore

Het is nu echt een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb getypt, dus tijd voor een update. Er is wel van alles gebeurd, zo is mijn stagebegeleider uit Nederland hier geweest en hebben we knopen doorgehakt over mijn project. Ik moest veel te lang wachten op bepaalde spullen om mijn opzet mee te bouwen, daarom is de opzet iets veranderd zodat ik wel aan de slag kan!

Ben veel op St Johns eiland aan het werk geweest, waar mijn experiment ook plaatsvindt. Elke dag er met de boot heen om 8 of 9 uur en dan terug om 6 uur, zijn lekker lange dagen. Ik werk buiten en dat is opzich wel prima, behalve als het gaat regenen. Gelukkig blijft het wel lekker warm, maar natgeregend zijn in combinatie met de koude airco binnen en op de boot resulteerde in een flinke verkoudheid. Inmiddels is het weer over en weet ik dat de airco binnen op St Johns wel warmer te zetten is en dat er tactische plaatsen op de boot zijn waar het niet zo koud is :)

Mijn koraaltjes zijn inmiddels ook verzameld!:D Had eindelijk genoeg duikervaring om met het lab mee te mogen duiken. Ik ging met Jamie en Reef (ja hij heeft een toepasselijke naam) mee, Reef had al ervaring en moest ook verzamelen. We gingen op de boot het eilandje Pulau Hantu, daar vlakbij was een patch met soorten we nodig hadden. Visibility onderwater was erg slecht, je kon misschien 1 meter ver kijken en alles is bruin. Maar het viel me mee, ben Reef maar 1 keer kwijtgeraakt.. :P Wel erg cool om te ‘werken’ onderwater! Reef heeft vooral stukken koraal losgehakt met hamer en beitel, en ik had een boodschappenmandje (ja zo eentje die ze in de supermarkt hebben) waar we ze in deden. Lastig is wel dat je onderwater niet echt kan communiceren en dat je geen steek voor ogen ziet (ook erg fijn qua soortenherkenning, alles is bruin en lijkt op elkaar) maar wel uitdagend. Ben ook nog mee geweest op een andere duiktrip om giant clams voor een ander experiment te verzamelen, die dingen zijn dus ook echt gigantisch. Wel 5 tot 10 kilo zwaar en halve meter lang , pasten dus net in zon boodschappenmandje. Voelde me vereerd dat ik mocht helpen met mijn minieme duikervaring! Lijkt me wel wat om voor mijn werk later ook te mogen duiken :) Volgende week is er iemand nodig om te helpen met duiken in Indonesië, helaas ben ik te druk met eigen werk..

Verder heb ik ook genoeg leuke dingen kunnen doen in mijn vrije tijd! Zo hebben we onder andere het mooie strand van Lazarus island (ja zo heet het echt) verkend, heb ik al steeds meer lekker Aziatisch voedsel ontdekt en geskate in het park. Heel Singapore besteed het weekend blijkbaar fietsend in het park. Best apart, ze fietsen hier echt ter ontspanning want op de normale weg is fietsen erg riskant.

Eva is inmiddels net weer teruggekeerd in Nederland, haar werk hier zit erop. Nilma blijft hier nog wel een maand, en ze krijgt misschien hulp van een andere student uit Nederland aangezien Eva niet langer kon blijven. Dus die jongen komt dan waarschijnlijk hierbij in huis, maar dat is allemaal nog niet zeker.

En volgende week komt er familiebezoek!! Eerst nog even hard werken zodat ik vrije tijd heb om met ze kerst en oud & nieuw te vieren. Toch wel erg bizar, hangt hier wel vol met kerstversiering maar het blijft tropisch weer.. Moet niet te veel kerstfilms kijken want dan krijg ik heimwee naar kou, sneeuw, snowboarden (is die berg er al in Nederland?), mijn winterjas en de knusheid van een kachel.

Nog wat random dingen die ik heb geleerd:
-Mensen kamperen hier in het park bij gebrek aan echte natuur. Ziet er erg komisch uit!
-Mannen schamen zich er niet voor om naar slechte Chinese overdramatische liefdesliedjes te luisteren.. Walg.
-Het dragen van crocs is hier sociaal geaccepteerd
-De h&m hier hangt vol met winterkleding ?!?
-Ondanks alle commercie eromheen viert lang niet iedereen kerst ivm geloof
-Alle vrouwen zwijmelen weg bij westerse mannen (kan ik me ook voorstellen met het aanbod hier) en als westerse mannen op Aziatische vrouwen vallen hebben ze ‘yellow fever’.. :P

Visuele ondersteuning op:
https://picasaweb.google.com/106012013785348484795/Singapore?authkey=Gv1sRgCJbziOrm0-zBuwE#5687067372102803282

Iedereen hele fijne feestdagen en tot volgend jaar!

  • 17 December 2011 - 13:38

    Rosita Egbers:

    Mooi verhaal( we zijn ook eigenlijk niet anders gewend) we moesten er wel iets langer op wachten maar dat geeft niet. Het is de moeite waard.
    kerstkaart hebben we ontvangen.
    Ja lijkt me een vreemde ervaring Kerst in de warmte. Groetjes en tot gauw.

  • 17 December 2011 - 16:59

    Ans Lappenschaar:

    Hallo Lieke,

    Een tijdje geleden deze link gekregen van je ouders. Las vandaag weer een nieuw verslag. Wat super spannend en wat doe je veel ervaring op. Succes nog. En straks heel veel plezier als de familie over is.
    Fijne feestdagen en alle goeds voor 2012

    Groeten,
    Ans Lappenschaar

  • 18 December 2011 - 10:26

    Boukje:

    hey lieke,

    als je van kou én van duiken houdt, moet je eens solliciteren bij het duikteam op Antartica. Zij gaan onder het poolijs duiken en komen 'buitenaardse' wezens tegen, echt bizar, ik zag het bij human planet ofzo.
    misschien is de wintercollectie bij H&M voor de verkleumde biologen ofzo dan? haha, wel raar!
    Heel veel plezier met de familie volgende week! En nog bedankt voor je brief en de grappige stickers, erg leuk! liefs Boukje

  • 18 December 2011 - 11:11

    Lijn:

    Tag Lieke!

    Leuk weer een verhaal van je te lezen! Lijkt me inderdaad erg raar om deze maand in de tropische warmte mee te maken :) Alhoewel ik nu ook lekker in een hemdje in de zon zit (maar wel achter het glas en naast de verwarming, met buiten een flinke hagelbui :P)
    Jij ook hele fijne feestdagen en veel plezier met de familie!!

    xx Lijn

  • 19 December 2011 - 21:24

    Lucy:

    wat een toepasselijke naam dat eiland Lazarus island. Hier regent het alweer en het is koud dus geen mooie witte kerst,maar dan is het ook niet glad op de weg.Ikhoop dat je een leuke tijd hebt met de familie en ik wes jullie fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.

  • 19 December 2011 - 21:27

    Mariska:

    Lieve Lieke,

    Leuk weer een verhaal van jou!! Super dat je nu zo goed kan duiken! :D Kijk echt uit naar maart! Geniet van de feestdagen met je familie!!

    xxx Mariska

  • 20 December 2011 - 18:47

    Hoi :

    leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Hele fijne kerstdagen en een heel gelukkige en gezond 2012
    groetjes silke en de rest van de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore stage

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Home sweet home

11 Maart 2012

De laatste loodjes wegen het zwaarst..?

29 Januari 2012

2012

17 December 2011

December in de tropen

20 November 2011

Veldwerk, Thailand en pepernoten
Lieke

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 8557

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 10 April 2012

Singapore stage

Landen bezocht: