Bijna ingeburgerd - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu Bijna ingeburgerd - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu

Bijna ingeburgerd

Door: liekeinsingapore

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 Oktober 2011 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,
Volgens mij is het weer tijd voor een update vanuit het Verre Oosten! De tijd gaat echt snel, het is al bijna november.. Vreemd. Maargoed een medische test, veel formulieren en een lelijke pasfoto later en mijn werkpas is bijna binnen! Ik voel me ook al bijna echt ingeburgerd, zo heb ik afgelopen weekend flink geshopt zoals het een echte Singaporees betaamt. Eigenlijk hou ik niet zo van winkelen en heb ik een hekel aan mensenmassa’s en guess what; heel Singapore loopt uit om te gaan winkelen in het weekend.. Maargoed het resultaat mocht er zijn, ik heb nu sportkleren (voor het eerst sinds 2 maanden weer schoenen aangehad om te tennissen, raar gevoel) en de ‘candy empire’ ontdekt dus nu in het bezit van speculaas, ja dat hebben ze daar net als stroopwafels en drop!! en het allerbeste; reese’s peanutbuttercups!!!! Godenvoedsel uit Amerika wat bestaat uit chocola en pindakaas.. Jumjum! Op het gebied van eten matchen Singapore en ik zeer goed ;) Ik vrees dat ik ook rijstverslaafd raak ipv dat ik er een afkeer voor ontwikkel. Goed dat ik nu kan sporten dus met al dat eten, en het tennissen vanochtend was erg geslaagd! Het kostte wel ongeveer 3 liter zweet en mijn gezicht is verbrand, maar ik voel me nu heel gezond :P. Het zwembad achteraf was ook een goed idee, wat een leven..!

Verder heb ik in Bukit Timah nature reserve gewandeld, een van de weinige stukjes echte natuur van Singapore. Natuurlijk wel met fatsoenlijke wandelpaden en dergelijke zodat je niet met een kapmes de lianen van je pad af moet slaan. En hier zaten heel veel schattige aapjes in bomen te slingeren! Je kon aardig dicht bij komen omdat ze wel gewend zijn aan toeristen, alleen de kleintjes waren toch nog wel wat bang en grepen zich angstig aan mammie vast. Superlief! Heb hier gelopen tot het hoogste punt van Singapore, iets van 160 meter hoog. Natuurlijk niks in vergelijking met de bergwandelingen in Zwitserland, maar haast net zo vermoeiend met die klamme hitte hier.
Naast de natuur is er helaas vooral stad, maar die kan toch ook wel zeker mooi zijn. Vooral de skyline van Singapore is indrukwekkend! En het Marina Bay Sands hotel vind ik echt fascinerend. Heb er foto’s van, dan zie je wel wat ik bedoel. Er zit trouwens een supergroot casino in waar je als Singaporees 100 dollar moet betalen om binnen te komen en als toerist niks..

Qua stage is het nog steeds de knutsel/ontwerp/bedenk/test fase. Maar gelukkig kan ik af en toe anderen helpen met veldwerk zodat ik ook nog eens buiten kom. Het enige nadeel aan helpen met zeegras verzamelen bij het water zijn de muggen. Gezien de hitte draag ik het liefst zo min mogelijk kleding, alleen betekent dat wel een flinke hoeveelheid muggenbulten, tenzij ik een stinkend goedje opspuit wat eigenlijk ook niet helemaal helpt. Dilemma!

Vorige week woensdag was een Indiase feestdag, Deepavali. Had iets te maken met licht, dus de buurt Little India was rijkelijk versierd met allerlei tja.. lichtdingen. Soort van lichtroute of hoe heet dat, wat je in Borculo (ah Borculo, de nostalgie) altijd hebt met de septemberfeesten. Eva en ik gingen kijken wat er te beleven viel, maar er was vooral; veel licht, mensen, kraampjes met allerlei eten/troep, nog meer mensen (leek bijna echt India, als ik de verhalen moet geloven), toeristen, en gelukkig ook lekker bier en eten.

Ohja ik heb me voorgenomen om deze week eens te gaan tellen hoeveel traptreden ik wel niet moet nemen voordat ik op stage ben. Dacht dat ik het in Nijmegen zwaar had met mijn kamer, maar hier is het eigenlijk veel erger. Dus hoef ik me niet schuldig te voelen als ik de roltrap neem :)

Dat was het weer voor deze keer, en vergeet vooral de foto’s niet te bekijken! Die zeggen meer dan dit onsamenhangende verhaal. Dus: https://picasaweb.google.com/106012013785348484795/Singapore?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJbziOrm0-zBuwE&feat=directlink