Duiken! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu Duiken! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieke Egbers - WaarBenJij.nu

Duiken!

Door: liekeinsingapore

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Oktober 2011 | Singapore, Singapore

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige verre oosten!
Vorige week ben ik 5 dagen naar het Maleisische eiland Tioman geweest om mijn duikbrevet te halen. Het duurde even om er te komen, want in Maleisie is het allemaal wat minder strak geregeld dan in Singapore.. Zo is 2,5 uur vertraging van de boot blijkbaar normaal. Vrij weinig aan te doen helaas, maar uiteindelijk kwam ik er! Het is echt een tropisch paradijs, met mooie stranden, helder water en veel jungle. Ik sliep in een knus hutje, met een hagedisje als huisgenoot :P Bij aankomst kon ik meteen beginnen met de duikcursus, samen met Conrad, een Nieuw-Zeelandse jongen. We moesten eerst wat suffe video's kijken en theorie doorwerken voordat we in het mini zwembad wat oefeningen deden. Het ging allemaal prima dus we konden al snel de zee in! Eerst zonder boot, maar vlak bij de kust zat al een supermooi koraal rif. Veel nieuwsgierige visjes gezien (eentje achtervolgde ons, schattig), prachtige felgekleurde zeeslakken, blue-spotted sting rays, superveel nemo's in hun anemoon :D, en natuurlijk veel mooi koraal. Na 4 duiken en een simpel examen was het PADI Open Water brevet binnen :). Daarna kon ik meteen de advanced open water doen, omdat het voor stage wel handig is als ik wat meer ervaring heb. Hierbij ook wat theorie, en heb de volgende 5 duiken gedaan: deep (tot 30 m), navigator (onder water navigeren), search & recover (verloren spullen terugvinden en omhoog brengen), night (nachtelijke duik) en peak performance buoyancy (voor een goede controle van je lichaam in het water). Allemaal erg leuk en nuttig, en vooral de night dive was super! Het was namelijk een combinatie van night, deep en wreck diving. Op 30 m diep lag een gezonken vissersboot, echt freaky om daar met je zaklantaarns langs te zwemmen!! Wil zeker nog een keer een scheepswrak duik doen:D
Met mijn advanced open water certificaat gehaald kon ik weer terug naar Singapore, verder met stage. De terugweg duurde nog langer dan de heenweg, iets van 12 uur terwijl het in theorie ook in 6 uur kan.. Lang verhaal, laten we het erop houden dat Maleisiers vooral geen haast hebben.

Foto's zijn te bewonderen op mijn picasa. Helaas geen onderwaterfoto's, maar ik ga vast wel een keer duiken met een onderwatercamera:)

https://picasaweb.google.com/liekeegbers/Singapore

  • 02 Oktober 2011 - 10:49

    Anouk:

    Wat super dat je je duikbrevet hebt gehaald. Heb me net aangemeld voor je nieuwsbrieven dus als het goed is wordt het nu big brother is watching you. Zal ook je Singaporese nummer even invoeren, kunnen we Whatsappen

  • 06 Oktober 2011 - 07:25

    Lucy:

    Groetjes uuit Beckum.Geweldig zeg wat je allemaal meemaakt al zou ik die hagedis als huisgenoot of slapie niet fijn vinden. Geniet ervan want het is hier nou echt herfst. Vorige week in Turkye zulk heerlijk weer gehad en nou dit.

  • 09 Oktober 2011 - 10:22

    Marieke:

    Sounds nice Lieke! Hier hebben we mogelijk afgelopen nacht de eerste nachtvorst gehad, of nouja, kans erop.. Dus wij gaan binnenkort allemaal weer aan de stampot boerenkool!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore stage

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Home sweet home

11 Maart 2012

De laatste loodjes wegen het zwaarst..?

29 Januari 2012

2012

17 December 2011

December in de tropen

20 November 2011

Veldwerk, Thailand en pepernoten
Lieke

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 8569

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 10 April 2012

Singapore stage

Landen bezocht: